IMPORTANT!

Având în vedere situația epidemiologică cu care ne confruntăm, Cel de-Al XXI-lea Congres şi Cea de-a 43-a Conferinţă Naţională de Neurologie şi Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului şi Profesiuni Asociate din România cu participare internaţională, programate să se desfășurare în perioada 23-26 septembrie 2020, la Iași vor fi reprogramate pentru anul 2021 cu respectarea reglementările și recomandările autorităților competente cu privire la pandemie.


ASPECTE NEUROPSIHOLOGICE ALE EPILEPSIILOR FOCALE LA COPIL §L URMARIRE POSTOPERATORIE

Autor: Hans Mayer

Rezumat: 

Deficitele neuropsihologice sub forma dizabilitatilor specifice de invatare reprezinta o concomitenta a epilepsiilor focale simptomatice in copilarie.

Probabilitatea de a dezvolta astfel de dizabilitati este dependenta de sindromul epileptic. Nici in cazul TLE nici in cazul FLE sau in cazul altor sindroame epileptice extratemporale nu este confirmat suficient un pattern tipic al dizabilitatilor prin date empirice.

De asemenea deficitelem TLE sunt mai bine descrise decat in FLE si epilepsiile extratemporale. Cu exceptia dizabilitatilor in legatura cu limbajul si disfunctiile memoriei verbale, alte dizabilitati specifice ale invatarii sunt mai putin puse in legatura cu o emisfera. Leziunea lateralizata sau localizata sau aria epileptogena numita “zona de deficit functional „ (28) nu reprezinta singurul substrat al deficitelor neuropsihologice in mod particular de tip circumscris. Etiologic trebuie sa presupunem o retea complexa , care este influentata la un nivel mai mult sau mai putin ridicat de catre activitatea epileptica pre-, peri- sau interictuala. Este evident ca descoperirile neuropsihologice au o importanta mai mica pentru lateralizarea si localizarea functiilor.Teza trebuie sa fie accentuata: “Se cunosc mai putine despre gradul in care functiile psihologice sunt lateralizate sau localizate la copiii cu varste intre 6 si 12 ani cu inteligenta normala decat se stie in cazul adultilor” (32)