IMPORTANT!

Având în vedere situația epidemiologică cu care ne confruntăm, Cel de-Al XXI-lea Congres şi Cea de-a 43-a Conferinţă Naţională de Neurologie şi Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului şi Profesiuni Asociate din România cu participare internaţională, programate să se desfășurare în perioada 23-26 septembrie 2020, la Iași vor fi reprogramate pentru anul 2021 cu respectarea reglementările și recomandările autorităților competente cu privire la pandemie.


LIMBAJ, CO MUNICARE, ÎNVATARE SI ADHD  – O ABO RDARE DEVELOP MENTALA

Autor: Dana - Cristina Herţa Felicia Iftene

Rezumat: 

Dezvoltarea limbajului este un instrument esential în întelegerea contextelor sociale,  comunicare, abilitati de socializare, învatare. Simptomele de nucleu ale tulburarii hiperkinetice cu  deficit atentional (ADHD) include dificultati de mentinere a atentiei, de ascultare, uitare, probleme  de organizare, finalizare si greseli în sarcinile ce necesita atentie sustinuta; pe de alta parte,  dezvoltarea atentiei este fundalul pentru achizitionarea abilitatilor fundamentale si complexe de  limbaj (vorbire, fluenta, scris, citit, conversatie, gramatica, fonetica, topica si sintaxa). Aceasta ar  putea explica problemele de limbaj la copiii diagnosticati cu ADHD, de la întarziere în achizitia  limbajului expresiv (asa-numitii “late talkers”) pana la utilizare neadecvata a sintaxei, topicii sau  regulilor gramaticale, coerenta scazuta în naratiune sau exprimarea scrisa, si în acelasi timp  temelia pentru o evaluare si interventie complexa (bazata pe nevoi) la copiii cu ADHD.