ISSN (print): 2068-8040
- Instrucțiuni pentru autori
- Recenzenți (Reviewers)
- Articole
- Autori
- Volume
- Redactia
- Arhiva
- Cautare
- Abonamente

prepress / press / postpress
Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania
TULBURĂRI DE ADAPTARE ŞCOLARĂ: FACTORI DE RISC ŞL PROTECTIVI ÎN PSIHOPATOLOGIA ŞCOLARULUI MIC IN CLINICA DE PSIHIATRIE A COPILULUI SI ADOLESCENTULUI TIMIŞOARA INTRE 2002 - 2006
Autori: Diana Burdan, Lorica Gabriela Gheorghiu, Florina Gugea, Mihaela Lixandru, Maria Moron, Simona Nedelea, Laura Nussbaum, Alina Rişco, Violeta Olivia Stan, Oana Stoicănescu, Diana Trifa, Ramona Tutunariu
Rezumat: (Ascunde rezumatul)
Sunt analizate: antecedentele here-docolaterale si personale din perioada perinatala, si mediu inconjurator ca factori de risc şi protectivi implicaţi în tulburarea de adaptare şcolară in clasele primare . Lotul studiat provine din cazuistica care s-a adresat in ambulatoriul Clinicii de Neurologie şi Psihiatrie a Copilului si Adolescentului Timişoara din perioada 2002-2006. Din cei 70 de pacienţi, identificaţi ca elevi în clasele I-IVcu tulburări de adaptare şcolara, s-a observat predominenţa sexului masculin, a celor proveniţi din medii perturbate prin dezorganizare , cu nivel socioeconomic scăzut preponderent din mediul rural Asocierea mai multor factori si comorbiditatile au constituit motivul adresabilităţii către serviciul clinic Se observa doar in ultimii ani identificarea ca diagnostic sindromului hiperkinetic cu deficit de atenţie drept cauza principala cu asocierea depresiei, anxietăţii ticurilor alaturanduli-se retardul mental si tulburările comportamentale
Conținutul articolului este disponibil în format PDF: DESCĂRCAȚI ARTICOLUL