ISSN (print): 2068-8040



prepress / press / postpress

Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania

< Inapoi la lista articole

STUDIUL UNUI LOT DE COPII CU AUTISM PRIN PARISMA TEORIEI HIPERSISTEMATIZARII


Autor: Eva-Maria Cojocaru


Rezumat: (Ascunde rezumatul)

Introducere: Categorizarea este un process prin care obiectele si fenomenele sunt recunoscute, differentiate si intelese. Profesorul Simon Baron Ccohen apreciază autismul ca un sindrom neurocomportamental prin prisma teoriei hipersistematizarii. Obiective: Teoria hipersistematizarii permite mai buna intelegere a copilului si a familiei cu un copil cu fenomene autiste si de asemenea ajuta alegerea terapiei care se potriveşte cel mai bine pentru o anume persoana. Material si metode: Ne propunem analiza unui lot de copii cu autism care au fost dispensarizati in serviciul nostrum in anii 2006 si 2007, prin prisma acestei teorii, a antecedentelor eredocolaterale dar si aterapiei comportamentale aplicate si/sau a medicatiei administrate.

Concluzie: autismul afectează sistemul mnezic, senzoriel, sociala emotional al copilului, precum si relaţiile dintre persoanele care ingrijesc copilul si relaţia si relaţia cu copilul cu aceste manifestări. Cunoaşterea lor imbunatateste abordarea tera­peutica si calitatea vieţii acestor copii.



 

Conținutul articolului este disponibil în format PDF: DESCĂRCAȚI ARTICOLUL