ISSN (print): 2068-8040



prepress / press / postpress

Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania

< Inapoi la lista articole

STIMA DE SINE, PERFORMANŢELE ŞCOLARE ŞI INTEGRAREA SOCIALĂ A COPILULULUI CU ADHD


Autori: Luminiţa Ageu, Mariana Vrăjitoriu, Tiberiu Mircea


Rezumat: (Ascunde rezumatul)

Introducere: Tulburarea hiperkinetică cu deficit de atenţie este una dintre cele mai frecvente afecţiuni comportamentale care poate fi diagnosticată la copii şi adolescenţi pentru care părinţii solicită asistenta de specialitate; ei creeaza probleme in mediile in care isi desfasoara activitatea şi in societate in general. Etiologia tulburării hiperkinetice este plurifactorială fiind implicaţi factori genetici, biologici şi psihosociali.

Scopul lucrării: Prin această lucrare dorim să evaluăm integrarea socială, performanţele şcolare şi stima de sine a copiilor cu ADHD, aflaţi în evidenţa Clinicii de Neuropsihiatrie Timişoara.

Material şi metodă: Au fost luati în studiu copii şi adolescenţi cu vârste cuprinse între 6-17 ani, cu ADHD, aflaţi în evidenţa Clinicii de Neuropsihiatrie din Timişoara. Evaluarea integrării sociale, performanţei şcolare şi stimei de sine a copiilor cu ADHD s-a făcut pe baza fişelor de consultaţii, anamneză, antecedente heredo-colaterale şi personale patologice şi a chestionarului 'Child health profile'.

Rezultate şi concluzii: Copii cu ADHD au dificultăţi în a-şi face prieteni şi a respecta regulile sociale. Datorită impusivităţii lor sunt mai predispuşi să facă accidente sau să fie victime ale accidentelor. În ceea ce priveşte activitatea şcolară, rezultatele sunt mediocre datorită deficitului de atenţie. Stima de sine este, de asemenea, mai scăzută la copii cu ADHD.



 

Articolul nu are continut...