Stimați colegi,

Vă invităm să participați la Cel de-al XXIV-lea Congres SNPCAR şi a 46-a Conferinţă Naţională de Neurologie-Psihiatrie a Copilului şi Adolescentului şi Profesiuni Asociate din România cu participare internaţională

25-28 septembrie 2024 – CRAIOVA, Hotel Ramada

Pentru a vă înscrie la congres, vă rugăm să apăsați aici.

Vă așteptăm cu drag!

Asist. Univ. Dr. Cojocaru Adriana – Președinte SNPCAR

Informații şi înregistrări: vezi primul anunț 


LIMBAJ, CO MUNICARE, ÎNVATARE SI ADHD  – O ABO RDARE DEVELOP MENTALA

Autor: Dana - Cristina Herţa Felicia Iftene
Distribuie pe:

Rezumat: 

Dezvoltarea limbajului este un instrument esential în întelegerea contextelor sociale,  comunicare, abilitati de socializare, învatare. Simptomele de nucleu ale tulburarii hiperkinetice cu  deficit atentional (ADHD) include dificultati de mentinere a atentiei, de ascultare, uitare, probleme  de organizare, finalizare si greseli în sarcinile ce necesita atentie sustinuta; pe de alta parte,  dezvoltarea atentiei este fundalul pentru achizitionarea abilitatilor fundamentale si complexe de  limbaj (vorbire, fluenta, scris, citit, conversatie, gramatica, fonetica, topica si sintaxa). Aceasta ar  putea explica problemele de limbaj la copiii diagnosticati cu ADHD, de la întarziere în achizitia  limbajului expresiv (asa-numitii “late talkers”) pana la utilizare neadecvata a sintaxei, topicii sau  regulilor gramaticale, coerenta scazuta în naratiune sau exprimarea scrisa, si în acelasi timp  temelia pentru o evaluare si interventie complexa (bazata pe nevoi) la copiii cu ADHD.