LIMBAJ, CO MUNICARE, ÎNVATARE SI ADHD  – O ABO RDARE DEVELOP MENTALA
Rezumat:
Dezvoltarea limbajului este un instrument esential în întelegerea contextelor sociale, comunicare, abilitati de socializare, învatare. Simptomele de nucleu ale tulburarii hiperkinetice cu deficit atentional (ADHD) include dificultati de mentinere a atentiei, de ascultare, uitare, probleme de organizare, finalizare si greseli în sarcinile ce necesita atentie sustinuta; pe de alta parte, dezvoltarea atentiei este fundalul pentru achizitionarea abilitatilor fundamentale si complexe de limbaj (vorbire, fluenta, scris, citit, conversatie, gramatica, fonetica, topica si sintaxa). Aceasta ar putea explica problemele de limbaj la copiii diagnosticati cu ADHD, de la întarziere în achizitia limbajului expresiv (asa-numitii “late talkers”) pana la utilizare neadecvata a sintaxei, topicii sau regulilor gramaticale, coerenta scazuta în naratiune sau exprimarea scrisa, si în acelasi timp temelia pentru o evaluare si interventie complexa (bazata pe nevoi) la copiii cu ADHD.